Ontbijtgranen e.o.

























Gezonde ontbijtgranen zonder suiker van Puur Mieke.

Wil je echt graag gezond ontbijten? Dan zijn de ontbijtgranen van Puur Mieke een goede en gezonde keuze.

Al onze ontbijtmixen en ontbijtgranen bevatten de benodigde vitamines en mineralen. Een goed begin met voedingsstoffen die je lichaam per dag nodig heeft.

Daarbij zijn onze gezonde ontbijtgranen vrij van gluten, lactose en geraffineerde suikers.

 

Wat is geraffineerde suiker?

Geraffineerde suiker is een suiker die in de fabriek gezuiverd is. En bevat na de verwerking geen nuttige voedingsstoffen meer zoals vitamines, mineralen en vezels. Kristalsuiker, rietsuiker, basterdsuiker en druivensuiker zijn voorbeelden van geraffineerde suikers.

 

Wat is ongeraffineerde suiker?

Ongeraffineerde suikers zijn suikers die niet gezuiverd worden in de fabriek (raffineren). Deze suikers bevatten dus nog de kleine hoeveelheden voedingsstoffen als vitaminen, mineralen en vezels.

De kleur van is vaak bruin. Het heeft een intensere smaak, waardoor je minder suiker gebruikt. Palmsuiker, kokosbloesemsuiker, honing en ahornsiroop zijn voorbeelden van ongeraffineerde suiker.

Vergis je niet in natuurlijke suikers!

Ongeraffineerde suikers zijn niet per definitie natuurlijke suikers. Natuurlijke suikers zijn de suikers die in het pure product zitten. Vers fruit, groenten en zelfs granen kunnen natuurlijke suikers bevatten. Deze natuurlijke voedingsstoffen zijn niet bewerkt of uit het product gefilterd.

 

Suikervrije ontbijtgranen bij Puur Mieke

Suikervrije ontbijtgranen zijn bijvoorbeeld muesli's, granola's of ontbijtpappen zonder geraffineerde suikers. Alleen ongeraffineerde en natuurlijke suikers worden in onze producten verwerkt.

Ben je intolerant voor bepaalde voedingsstoffen? Dan hebben we goed nieuws voor je!

Alle producten van Puur Mieke voldoen aan onze strenge eisen en zijn:

·      Glutenvrij

·      Lactosevrij

·      Gistvrij

·      Sojavrij

·      GMO-vrij

·      Vrij van geraffineerde suikers

·      Vrij van slechte E-nummers.

 

Koolhydraatarme Muesli maken

Koolhydraatarme Muesli vinden is natuurlijk lastig. Want granen bevatten koolhydraten.

En een muesli bestaat voornamelijk uit granen. Maar wil je graag een muesli zonder koolhydraten? Dan is er natuurlijk een geweldig lekker alternatief.

 

Een alternatief voor een koolhydraatarme muesli als ontbijt:

Neem een bakje kokosyoghurt en voeg hier de gemengde notenmix aan toe. Zo kun je snel en gemakkelijk jouw koolhydraatarme muesli ontbijt bereiden. Beslist een goede keuze.

Je ontbijt bestaat dan uit een heerlijk gerecht met gedroogd fruit, noten en zaden. Bovendien is het vrij van toegevoegde suiker, gluten en lactose.

 

Soorten ontbijtgranen zonder suiker

Wij hebben diverse soorten suikervrije ontbijtgranen in ons assortiment:

·      muesli zonder suiker

·      Granola met appel en kaneel

·      Vegan Granola met vruchten

·      Ontbijtpap zonder suiker (met Teff)

·      Suikervrij graanontbijt

·      Suikervrije rijstpap

·      Boekweitpap

 

Gezonde ontbijtgranen zonder suiker zijn dus eenvoudig te bestellen en worden met zorg de volgende werkdag bij je afgeleverd.

 

Lees meer
Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »