Garantie

Garantievoorwaarden

Garantie, wat betekend dat?

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. De garantie van de leverancier doets niets af aan de wettelijke rechten van de consument. 
Een product behoort geen gebreken te vertonen, die niet te verwachten zijn tijdens de verwachte levensduur bij normaal gebruik. Klinkt logisch en is daarom ook makkelijk. Bij Puur Mieke hanteren wij daarom de regel dat, binnen de mogelijkheden die wij tot onze beschikking hebben,  jij als klant zo snel mogelijk weer plezier moet hebben van je aankoop. 

Wij maken onderscheid in twee richtingen wat betreft de garantie.

In het geval van een defect na ontvangst, (transport)schade of foutieve levering zal afhankelijk het soort product of pakket het volgende aan je worden voorgesteld:

  • Betreft het een pakket wat defect is of schade heeft opgelopen tijdens het vervoer naar jou afleveradres bel onze klantenservice 085-3030730. Er wordt een herstelorder aangemaakt en met jou wordt overlegd hoe het defecte pakket kosteloos retour wordt gestuurd.
     
  • Betreft het een product wat defect is ontvangen of mogelijk niet overeenkomt met je bestelling kun je dit telefonisch 085-3030730 of via mail aan klantenservice@puurmieke.nl melden. Er wordt een herstelorder gemaakt en in overleg met jou zal worden overlegd hoe het defecte of foutieve product kosteloos retour wordt gestuurd.

In het geval van een defect na gebruik is garantie van toepassing afhankelijk het soort product. Door de diversiteit in onze webwinkel is de garantie ook afhankelijk van het soort product. Hieronder geven we per categorie aan wat je van de garantie mag verwachten.

Gebruiksartikelen - Huis en Interieur:
Voor ons assortiment gebruiksartikelen en Huis en Interieur mag van de producten verwacht worden dat ze duurzaam zijn en bij normaal gebruik langdurig gebruikt kunnen worden. Naast de garantie vanuit onze leverancier hanteren wij bij Puur Mieke de volgende richtlijnen:

In het geval van een defect binnen 6 maanden na aankoop zal er in overleg met jou een herstelorder worden ingezet.

  • Er wordt overlegd of het noodzakelijk is het product retour te sturen. Voor het kosteloos retour sturen ontvang je dan ook instructie van onze klantenservice.
  • Mocht het niet nodig zijn het product retour te sturen verzoeken wij je om foto’s te maken en naar ons te mailen met de inhoudelijke klacht voor verdere interne verwerking.
  • In overleg met jou wordt beoordeelt wat er in de herstelorder naar jou wordt verzonden en/of voor welk(e) product(en) het aankoopbedrag wordt teruggestort.
  • Vanwege de voorraadstatus van dat moment en jou wens binnen welke tijd je het product in huis wil hebben is het mogelijk dat wordt overeengekomen om het aankoopbedrag terug te storten, of het product bij een volgende voorraad update  toe te sturen.

In het geval van een defect binnen 1 jaar en na 6 maanden na aankoop zal er in overleg met jou een herstelorder worden ingezet.

  • Op basis van je aangeleverde gegevens wordt beoordeeld of het gehele product binnen de garantie valt of dat door gebruik en/of slijtage een onderdeel moet worden vervangen.
  • Er wordt overlegd of het noodzakelijk is het product retour te sturen. Voor het kosteloos retour sturen ontvang je dan ook instructie van onze klantenservice.
  • Mocht het niet nodig zijn het product retour te sturen verzoeken wij je om foto’s te maken en naar ons te mailen met de inhoudelijke klacht voor verdere interne verwerking.
  • In overleg met jou wordt beoordeelt wat er in de herstelorder naar jou wordt verzonden en/of voor welk(e) product(en) het aankoopbedrag wordt teruggestort.
  • Vanwege de voorraadstatus van dat moment en jou wens binnen welke tijd je het product in huis wil hebben is het mogelijk dat wordt overeengekomen om het aankoopbedrag terug te storten, of het product bij een volgende voorraad update toe te sturen.

In het geval van een defect na 1 jaar na aankoop zal er in overleg met jou worden gezocht naar een oplossing.

  • De ervaring leert dat met vervanging van een onderdeel (vanwege het gebruik, de bekende gebruikerssporen) het product weer kan worden gebruikt. De kosten voor vervanging van het onderdeel zijn voor eigen rekening. De klantenservice zal echter samen met jou zoeken naar de meest voordelige oplossing.

Het team van Puur Mieke heeft het doel om te zorgen dat jij weer zo snel mogelijk van je aankoop kan genieten en zal daarbij zoeken naar de meest voordelige oplossing van jou.

Boeken:
Voor ons assortiment boeken geld dat een boek in goede staat dient te zijn ontvangen. Mocht het betreffende boek na inkijken niet voldoen aan je verwachting of is het niet in juiste staat ontvangen dan hebben wij de 14 dagen retour garantie.

Algemeen:

In alle gevallen zal de garantie(klacht) worden afgehandeld met één nieuwe zending, deelzendingen (2 of meerdere pakketten) zullen niet worden gebruikt binnen deze voorwaarden (bijvoorbeeld verschillende producten naar verschillende adressen sturen), mits de daarbij behorende extra verzendkosten worden vergoed door de klant.

Onze algemene voorwaarden zijn van toepassing. Klik hier om deze te downloaden.

Bij vragen, onduidelijkheden of toelichting staat onze klantenservice voor je klaar op werkdagen Ma t/m Do, van 9.00 tot 16.00 uur en Vrijdag, van 9.00 tot 12.00 uur, telefoonnummer:  085-3030730 of via mail: klantenservice@puurmieke.nl 

Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »