Thuiswinkelwaarborg logo9.5met 5325 reviews

thuiswinkelkiyohWinnaar shopping awards 2021

Retourneren & ruilen

Hoe kan ik een product retourneren?

Je bestelling in goede orde ontvangen maar is er toch iets niet helemaal naar wens en wil je het retour sturen? Dat is mogelijk. Je hebt het recht om binnen een termijn van 30 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 30 dagen na de dag waarop je of een door jouw aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. 

Zorg er wel voor dat de producten ongeopend, ongebruikt en, indien verzegeld, verzegeld zijn. 

Om te retourneren kan je de volgende stappen doorlopen:

  1. Om een product te retourneren moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post of e-mail) op de hoogte stellen dat je de overeenkomst wilt herroepen. 

  2. Je kan hiervoor gebruikmaken van ons herroepingsformulier of het Europees modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om je mededeling betreffende je uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

  3. Het herroeppingsformulier print je, vul je in en voeg je vervolgens toe aan je retour. Je mag het formulier ook digitaal invullen en per e-mail toesturen naar [email protected].

  4. Heb je de producten voor retour bij elkaar? Zorg er vervolgens voor dat deze dan goed (liefst in de originele verpakking) verpakt zijn.

  5. Retouradres: Puur Mieke, Schutboom 2B, 5427 CG Boekel. Houd er rekening mee dat retourneren voor eigen rekening is. Zorg er daarom altijd voor dat breekbare producten extra goed verpakt zijn. Zodat deze niet kunnen breken of schuiven tijdens het transport.

Zodra jouw retour in goede orde door ons ontvangen is door ons zullen wij de retour zo snel mogelijk verwerken.

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van je keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van je beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug.

Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen.

Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening.

Houd er rekening mee dat Puur Mieke niet aansprakelijk is voor eventuele schade of verlies van jouw retourzending naar Puur Mieke. Bewaar daarom dan ook altijd het verzendbewijs van je retour goed.
Jij bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.


Wat zijn de retourvoorwaarden?

Om een retour naar ons te kunnen versturen dient deze te voldoen aan de volgende voorwaarden:

  • Binnen het zichttermijn van 30 dagen.
  • De producten moeten ongebruikt, onbeschadigd en ongeopend zijn.
  • Graag terugsturen met originele verpakking indien dat redelijkerwijs mogelijk is

Hoe moet ik mijn producten inpakken voor retour?

Het beste kan je jouw retour in dezelfde doos doen als je bestelling gekomen is. Is de doos te beschadigd door transport? Of heb je de verzenddoos al bij het oud papier gedaan? Dan kan je een andere doos gebruiken. Zorg er voor dat de te retourneren producten goed stevig verpakt zijn zodat deze niet kunnen schuiven of breken. Je kan bijvoorbeeld extra vul materiaal gebruiken voor stevigheid.


Mag ik altijd alle producten retourneren?

Uitgezonderd van het herroepingsrecht zijn producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken. Ook geldt dit voor etenswaren die binnen de bedenktijd kunnen bederven of etenswaren die om redenen van gezondheidsbescherming niet kunnen worden teruggezonden wanneer de verzegeling is verbroken.

Hygiëne producten zoals make-up, waarvan de verzegeling is verbroken kunnen niet geretourneerd worden.


Wanneer wordt mijn retour verwerkt?

Zodra jouw retour door ons ontvangen is zal deze direct verwerkt worden. De retour zal worden gecontroleerd of deze aan de retourvoorwaarden voldoet. Als deze aan de retourvoorwaarden voldoet zal deze snel afgerond worden en het gepaste bedrag zal dan aan je teruggestort worden.


Producten 30 dagen op zicht

Wettelijk heb ik toch maar 14 dagen zichttermijn? Dat klopt, echter geven wij jou graag wat extra tijd zodat je in alle rust de bestelde producten kunt bekijken en beoordelen.

De 30 dagen bedenktijd gaan in op de dag dat jij jouw bestelling ontvangen hebt. Wordt jouw bestelling geleverd in delen? Dan gaat de bedenktijd in op de dag dat je jouw laatste onderdeel van de bestelling ontvangen hebt.


Ruilen van een product

Heb je een product ontvangen maar wil je deze toch graag omruilen voor een ander product? Dat kan! In veel gevallen is het mogelijk om je product om te ruilen voor een ander product. Houd wel rekening met de gestelde retourvoorwaarden. Anders kunnen we een ruil aanvraag helaas niet in behandeling nemen.


Verkeerd product ontvangen?

Ondanks de grote zorgvuldigheid die wij besteden aan het inpakken van jouw bestellingen kan er altijd iets misgaan. Mocht je een verkeerd product ontvangen hebben, neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice.

Indien je door een fout van ons het verkeerde product ontvangen hebt dan kan je deze aan ons retour sturen. De kosten hiervan zijn dan uiteraard voor rekening van Puur Mieke.


Is het product beschimmeld / bedorven voor de THT?

Het kan zéér sporadisch voorkomen dat een product beschimmeld of bedorven is voor de THT (ten minste houdbaar tot). Indien een product beschimmeld of bedorven is wanneer je jouw bestelling ontvangen hebt laat het product dan dicht en neem vervolgens contact op met de klantenservice. Samen kijken we dan graag naar een passende oplossing.


Hoe kan ik duurzamer retourneren?

Wij streven ernaar om elke bestelling zo duurzaam mogelijk in te pakken en naar jouw te verzenden. Natuurlijk kan het voorkomen dat je graag iets wilt retourneren. Om een te retourneren bestelling ook duurzamer te laten verlopen hebben we enkele tips voor jou:

  • Retourneer het liefst zo min mogelijk

Deze tip licht wellicht wat voor de hand maar hoe minder er retour komt hoe minder er vervoerd hoeft te worden. Wat resulteert in minder ritten die vervoerders hoeven te rijden.

  • Grote doos, kleine retourzending?

Heb je een grotere bestelling gedaan die geleverd is in een grotere doos? En wil je een enkel kleiner product retourneren? Gebruik dan een kleinere doos voor de retour. Zo kan de vervoerder meer pakketten kwijt in zijn ritten.

  • Meerdere producten retourneren?

Heb je kort na elkaar meerdere bestellingen mogen ontvangen? En wil je graag iets uit beide bestellingen retourneren? Dan mag je deze te retourneren producten ook in één doos stoppen. Zo bespaar je ruimte en retourkosten.

  • Woon je in de buurt van een PostNL servicepunt?

Indien je in de buurt van een PostNL servicepunt woont kan je het te retourneren pakket ook met de fiets brengen of lopend. Dit scheelt in uitstoot van CO2 en fijnstof omdat je dan geen onnodige kilometers maakt met de auto. Plus daarnaast bespaar je op je eigen brandstof.


Moet ik betalen voor retourneren?

Indien je graag je gehele bestelling, of een deel daarvan, wilt retourneren dan zijn de kosten van de retourzending voor je eigen rekening. Houd hierbij rekening dat retourzendingen voor jouw eigen risico zijn. Puur Mieke is niet aansprakelijk voor beschadigingen of het zoekraken van de retour te sturen producten tijdens het transport. Vraag daarom altijd een traceercode bij het postagentschap. Je kan de retour eventueel nog verzekerd versturen.


Waar kan ik mijn retouren afgeven?

Het makkelijkste is om je retour via PostNL te retourneren. Vaak zit er een PostNL servicepunt bij jouw in de buurt. Je kan bij een PostNL servicepunt de retour ook meteen voldoende laten frankeren.

Woon je in de buurt? Dan kan je jouw retour ook terug brengen bij ons magazijn. Indien je graag wilt retourneren via het magazijn dan vragen wij wel om een kopie van jouw factuur mee te nemen voor een correcte afwikkeling. Mocht je de te retourneren producten willen ruilen voor iets anders dan kan je het beste een nieuwe bestelling plaatsen. Indien het alleen een retournering betreft zullen wij het passende bedrag digitaal terugboeken. Contact bij een retournering bij het magazijn is niet mogelijk.

Hoe weet ik of mijn pakketje bij jullie aangekomen is?

Als je jouw pakketje retour gestuurd hebt bewaar dan de trackingcode goed. Via de website van PostNL kan je zien of jouw pakketje afgeleverd is. Als het pakketje bij ons aangekomen en verwerkt is krijg je altijd bericht van ons.

Is het pakketje lang onderweg en zie je via de trackingcode dat deze nog niet afgeleverd is? Dan kan je het beste contact opnemen met PostNL. Als verzender heb jij namelijk alle informatie die PostNL nodig heeft voor een correcte afhandeling.


Wat is het retouradres?

Je kan een retour pakket retoursturen naar onderstaand adres:

Puur Mieke BV
Schutboom 2B
5427 CG Boekel

Let op: pakketten niet onder rembours sturen deze kunnen we helaas niet aannemen.


Hoe kan ik retourneren vanuit het buitenland?

Een pakket retour sturen vanuit het buitenland naar Puur Mieke werkt hetzelfde als een binnenlandse retournering.


Kan ik mijn retour wijzigen of annuleren?

Indien je na aanmelding van je retour toch besluit om de bestelde producten te houden dan hoef je hier verder niets mee te doen. Zolang wij geen retour hebben ontvangen gaan wij ervanuit dat je helemaal tevreden bent met jouw bestelling.

Als je het aantal te retourneren producten wilt wijzigen dan kan je de producten die je wilt houden uit de retourzending halen. De producten die wij vervolgens ontvangen zullen wij verwerken als een normale retourzending.

Inloggen

Wachtwoord vergeten?

  • Al je orders en retouren op één plek
  • Het bestelproces gaat nog sneller
  • Je winkelwagen is altijd en overal opgeslagen

vergelijk0

X
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? JaNeeMeer over cookies »