Retourneren & Garantie

Retourneren

Als je niet tevreden bent met een artikel wat je bij ons heeft aangekocht, of je wil de gehele order herroepen, dan heb je 14 dagen de tijd om (zonder opgave van redenen) de aankoopovereenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je je aankoop fysiek in je bezit hebt gekregen.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen.
Je kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons opgestelde retourformulier, maar je bent hiertoe niet verplicht. Je vind dit formulier hieronder. Wij vragen je om dit formulier in te vullen en ons te mailen (klantenservice@puurmieke.nl) of telefonisch te melden (085-3030730). Dit is uiteraard niet verplicht maar we vragen dit zodat het voor jou als klant simpelweg sneller gaat en voor ons efficiënter. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om je mededeling betreffende je uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn van 14 dagen is verstreken.

Je kunt vervolgens de producten retourneren naar het volgende adres:

Puur Mieke
Schutboom 2b
5427 CG Boekel

Voeg aan het pakketje je naam en ordernummer toe, of gebruik het herroepingsformulier hiervoor, zodat we je order herkennen en alles snel en efficiënt kunnen afhandelen.

Formulier voor herroeping.

Aan: Puur Mieke, Schutboom 2b, 5427 CG Boekel, E-mail: klantenservice@puurmieke.nl.

Ik/Wij*                                ___________________________________________

deel/delen* u hierbij mede, dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende producten wil herroepen:

(vermeld minimaal het artikelnummer en de omschrijving van het product)

Besteld op*/ontvangen op*:    ______________________________

Puur Mieke Ordernummer:       ______________________________

Uw naam en contactgegevens:

(vermeld minimaal uw naam, e-mailadres en telefoonnummer) 

[Handtekening consument(en)]

(alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend, vermeld u de inhoud van dit formulier in een email dan is uw verzending ook uw handtekening)

Download hier het Europese modelformulier.


Gevolgen van de herroeping:

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je het aankoopbedrag die je tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van je keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van je beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug (Houd rekening met een eventuele verwerkingstijd van 2 tot 3 werkdagen van jou bank). Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen wij je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Uitgezonderd van het herroepingsrecht zijn producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken. Ook geld dit voor etenswaren die binnen de bedenktijd kunnen bederven of etenswaren waarvan de verpakking is geopend.

Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De goederen dienen in een oorspronkelijk mogelijke staat en onbeschadigd te zijn zoals redelijkerwijs mag worden verwacht.

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening.

Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Garantievoorwaarden

Garantie, wat betekend dat?

Een product moet doen wat er redelijkerwijs van mag worden verwacht, zo staat dat in de wet. De garantie van de leverancier doets niets af aan de wettelijke rechten van de consument. 
Een product behoort geen gebreken te vertonen, die niet te verwachten zijn tijdens de verwachte levensduur bij normaal gebruik. Klinkt logisch en is daarom ook makkelijk. Bij Puur Mieke hanteren wij daarom de regel dat, binnen de mogelijkheden die wij tot onze beschikking hebben,  jij als klant zo snel mogelijk weer plezier moet hebben van je aankoop. 

Wij maken onderscheid in twee richtingen wat betreft de garantie.

In het geval van een defect na ontvangst, (transport)schade of foutieve levering zal afhankelijk het soort product of pakket het volgende aan je worden voorgesteld:

  • Betreft het een pakket wat defect is of schade heeft opgelopen tijdens het vervoer naar jou afleveradres bel onze klantenservice 085-3030730. Er wordt een herstelorder aangemaakt en met jou wordt overlegd hoe het defecte pakket kosteloos retour wordt gestuurd.
     
  • Betreft het een product wat defect is ontvangen of mogelijk niet overeenkomt met je bestelling kun je dit telefonisch 085-3030730 of via mail aan klantenservice@puurmieke.nl melden. Er wordt een herstelorder gemaakt en in overleg met jou zal worden overlegd hoe het defecte of foutieve product kosteloos retour wordt gestuurd.

In het geval van een defect na gebruik is garantie van toepassing afhankelijk het soort product. Door de diversiteit in onze webwinkel is de garantie ook afhankelijk van het soort product. Hieronder geven we per categorie aan wat je van de garantie mag verwachten.

Gebruiksartikelen - Huis en Interieur:
Voor ons assortiment gebruiksartikelen en Huis en Interieur mag van de producten verwacht worden dat ze duurzaam zijn en bij normaal gebruik langdurig gebruikt kunnen worden. Naast de garantie vanuit onze leverancier hanteren wij bij Puur Mieke de volgende richtlijnen:

In het geval van een defect binnen 6 maanden na aankoop zal er in overleg met jou een herstelorder worden ingezet.

  • Er wordt overlegd of het noodzakelijk is het product retour te sturen. Voor het kosteloos retour sturen ontvang je dan ook instructie van onze klantenservice.
  • Mocht het niet nodig zijn het product retour te sturen verzoeken wij je om foto’s te maken en naar ons te mailen met de inhoudelijke klacht voor verdere interne verwerking.
  • In overleg met jou wordt beoordeelt wat er in de herstelorder naar jou wordt verzonden en/of voor welk(e) product(en) het aankoopbedrag wordt teruggestort.
  • Vanwege de voorraadstatus van dat moment en jou wens binnen welke tijd je het product in huis wil hebben is het mogelijk dat wordt overeengekomen om het aankoopbedrag terug te storten, of het product bij een volgende voorraad update  toe te sturen.

In het geval van een defect binnen 1 jaar en na 6 maanden na aankoop zal er in overleg met jou een herstelorder worden ingezet.

  • Op basis van je aangeleverde gegevens wordt beoordeeld of het gehele product binnen de garantie valt of dat door gebruik en/of slijtage een onderdeel moet worden vervangen.
  • Er wordt overlegd of het noodzakelijk is het product retour te sturen. Voor het kosteloos retour sturen ontvang je dan ook instructie van onze klantenservice.
  • Mocht het niet nodig zijn het product retour te sturen verzoeken wij je om foto’s te maken en naar ons te mailen met de inhoudelijke klacht voor verdere interne verwerking.
  • In overleg met jou wordt beoordeelt wat er in de herstelorder naar jou wordt verzonden en/of voor welk(e) product(en) het aankoopbedrag wordt teruggestort.
  • Vanwege de voorraadstatus van dat moment en jou wens binnen welke tijd je het product in huis wil hebben is het mogelijk dat wordt overeengekomen om het aankoopbedrag terug te storten, of het product bij een volgende voorraad update toe te sturen.

In het geval van een defect na 1 jaar na aankoop zal er in overleg met jou worden gezocht naar een oplossing.

  • De ervaring leert dat met vervanging van een onderdeel (vanwege het gebruik, de bekende gebruikerssporen) het product weer kan worden gebruikt. De kosten voor vervanging van het onderdeel zijn voor eigen rekening. De klantenservice zal echter samen met jou zoeken naar de meest voordelige oplossing.

Het team van Puur Mieke heeft het doel om te zorgen dat jij weer zo snel mogelijk van je aankoop kan genieten en zal daarbij zoeken naar de meest voordelige oplossing van jou.

Boeken:
Voor ons assortiment boeken geld dat een boek in goede staat dient te zijn ontvangen. Mocht het betreffende boek na inkijken niet voldoen aan je verwachting of is het niet in juiste staat ontvangen dan hebben wij de 14 dagen retour garantie.

Categoriën die binnen het herroepingsrecht vallen:

Verzorging:
Vanwege hygiënische redenen is het niet mogelijk om deze producten te retourneren indien de verpakking/verzegeling is verbroken. Heb je een klacht over een verzorgingsproduct zullen wij in overleg met jou komen tot een oplossing hiervoor. De gegeven garantie van de leverancier is daarmee bepalend. Voor een verzorgingsproduct geld dat de functie van het product moet doen wat er van verwacht mag worden. Een geopend (en eventueel gebruikt) verzorgingsproduct kan niet meer worden teruggestuurd en worden vergoed.

Voeding – Superfoods - Supplementen:
Bij een voedingsproduct, superfoodproduct of supplement geld dat wanneer het is geopend (en eventueel gebruikt) het niet meer kan worden teruggestuurd of worden vergoed. Met de diversiteit van onze biologische voedingsassortiment, natuurlijke superfoods en uitgebalanceerde supplementen, streven wij er naar dat de uiterste houdbaarheidsdatum zo lang mogelijk is, binnen de grenzen van de biologische en natuurlijke producten. Mocht onverhoopt toch binnen deze uiterste houdbaarheidsdatum het product in ongeopende staat niet meer goed zijn dan nemen wij dat op als garantie. Voorwaarden hiervoor is dat het product op de juiste wijze is bewaard (denk dan bijvoorbeeld aan de instructie koel en droog bewaren). Geopende (en eventueel gebruikte) producten zijn daarvan uitgesloten.

Algemeen:

In alle gevallen zal de garantie(klacht) worden afgehandeld met één nieuwe zending, deelzendingen (2 of meerdere pakketten) zullen niet worden gebruikt binnen deze voorwaarden (bijvoorbeeld verschillende producten naar verschillende adressen sturen), mits de daarbij behorende extra verzendkosten worden vergoed door de klant.

Onze algemene voorwaarden zijn van toepassing. Klik hier om deze te downloaden.

Bij vragen, onduidelijkheden of toelichting staat onze klantenservice voor je klaar op werkdagen Ma t/m Do, van 9.00 tot 16.00 uur en Vrijdag, van 9.00 tot 12.00 uur, telefoonnummer:  085-3030730 of via mail: klantenservice@puurmieke.nl 

 

 

Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »